Loading...

StećakLand kroz VR i AR aplikacije na Cetinju

Crnogorska galerija umjetnosti „Miodrag Dado Đurić“

StećakLand, inovativni projekat u okviru programa Creative Europe, kojim je oživljen svijet simbola stećaka kroz VR i AR tehnologije, biće predstavljen na Cetinju, u petak, 19. septembra u 18 h, u Crnogorskoj galeriji umjetnosti „Miodrag Dado Đurić“.

Javnosti će biti predstavljene VR i AR aplikacije, jedinstveno iskustvo koje spaja kulturno naslijeđe i najnovije tehnologije, koja omogućavaju interakciju s najreprezentativnijim stećcima, čiji su simboli "oživljeni" u digitalnom okruženju. Kroz VR aplikaciju, korisnici će imati priliku da prošetaju StećakLandom, upoznaju se s pričama klesara, kraljice Katarine, Lovca, Jelenka i drugih likova, te otkriju značenja brojnih simbola. Aplikacija nudi i mogućnost dizajniranja vlastitog stećka u Hramu. Aplikacija će biti instalirana u Narodnom muzeju Crne Gore.

AR aplikacija, koja će biti instalirana na mobilnim uređajima, donosi fascinantnu mogućnost da se izabrani ornamenti sa stećaka "ožive" na nekropolama širom Balkana, uključujući park u Pljevljima, Radimlju (BiH), Brotnicu (HR) i Mramorje (SRB). Aplikacija će biti dostupna na Play Store i App Store.

StećakLand je rezultat saradnje Udruženja za digitalizaciju kulturne baštine DIGI.BA, NoHo produkcije iz Irske, Kamernog teatra 55, Arheološkog instituta Beograd, Narodnog muzeja Crne Gore i Fondacije Mak Dizdar.

Pozorišna predstav Stećakland u izvođenju Kamernog teatra 55 iz Sarajeva (jednog od partnera u projektu) biće održana istog dana u 20 časova u Kraljevskom pozorištu Zetski dom na Cetinju.

Predstava “Stećakland”, prema tekstu Vedrana Fajkovića, u režiji Kenana Kulenovića, preispituje istoriju, identitet i nasleđe, kroz inovativni spoj pozorišta i VR tehnologije. Kamerni teatar 55 je to uradio prvi u regionu, u nastojanju da kroz medij teatra ispituje nove tehnike i metode pričanja priča.

Priča vodi kroz uzbudljivi svijet stećaka i njihovu istoriju, ispričanu od ljudi kojima su ti stećci bili posvećeni, i koji su na neki način nemi čuvari njihovih biografija. Publika kroz prikaz sadržaja koji vidi glumac prati dvije realnosti: fizičku scenu i igru likova u digitalnom okruženju, i to kroz pogled glumca sa VR naočarima.

Izvor: Narodni muzej Crne Gore

{{komentar.osoba}} :

{{komentar.tekst}}