Loading...

Četiri predstave u Nikšićkom pozorištu u okviru BeoArt revije predstava

Nikšićko pozorište

U periodu od 3. do 6. februara, u okviru BeoArt revije predstava, na sceni Nikšićkog pozorišta biće izvedene četiri predstave: „Naš sin“, „Da bar nisam žensko“ , „Kako sam naučila da vozim“ i „Jazavac pred sudom“.

BeoArt reviju, u ponedjeljak, 3. februara, otvoriće predstava „Naš sin“, čiji tekst i režiju potpisuje Patrik Lazić, a rađena je u produkciji Hartefakt fonda iz Beograda. U predstavi igraju: Dragana Varagić, Aleksandar Đinđić i  Amar Ćorović.

„Svoj autorski projekat „Naš sin” baziram kao pokušaj razumevanja sopstvene seksualnosti. Poigravajući se svojim autobiografskim elementima i svoje porodice, na ivici istine i fikcije, primenjujem dostupne psihološke i parapsihološke teorije u pokušaju shvatanja formiranja seksualnog identiteta koji danas živim. Kroz obilje smeha, ironije i šale na sopstveni račun, dozvoljavam gledaocima intimno pozorišno iskustvo u netradicionalnom pozorišnom prostoru gde prisustvuju fiktivnom susretu majke, oca i sina u kojem se svode računi i propituju (ne)izlečene rane, (ne)zadovoljene potrebe i strahovi. Zašto biste vi to gledali? Možda u mojim tišinama pronađete ono neizgovoreno u svojim porodicama, u mojim dilemama možda prepoznate sopstvene crvene linije, a u mojoj iskrenosti možda propitate svoju spremnost za novo vreme koje je već stiglo“, naveo je reditelj Patrik Lazić.

Naredne večeri biće izvedena predstava „Da bar nisam žensko“, u produkciji Beo Arta, rađena po tekstu Nine Džuver, u režiji Vladana Đurkovića. Uloge tumače: Milica Stefanović i Vaja Dujović.

Priča komada prikazuje mladu migrantkinju iz Avganistana Zahru u njenom bijegu ka Evropi. Kroz dva toka radnje pratimo Zahrinu borbu na granici sa krijumčarkom Rahom i paralelno njenu borbu sa nemilosrdnim imigracionim sistemom koji predstavlja službenica Fatima. Sve tri žene su tragični junaci, a Zahra je ona koja će pokušati da prekine začarani krug nasilja i zlostavljanja žena koji su na žalost svojstveni savremenom dobu.

U srijedu, 5. februara, publika će imati priliku da pogleda još jednu predstavu iz produkcije Hartefakt fonda,  „Kako sam naučila da vozim“, rađenu po tekstu Pole Vogel, u režiji Tare Manić. Igraju: Svetozar Cvetković i Marta Bogosavljević.

„Kako sam naučila da vozim“ Pole Vogel, tekst je koji mnogi nazivaju „Lolitom“ napisanom iz ženske perspektive – lika odrasle Malecke, koja se priseća svog detinjstva. U radu na njemu u kamernom, intimnom prostoru Hartefakt Kuće, zajedno sa glumicom Martom Bogosavljević i glumcem Svetozarom Cvetkovićem, kao i sa svim saradnicima trudili smo se da pronađemo nežan scenski jezik za ovaj složen, dubok i delikatan tekst – koji ni ne pokušava da parira stvarnosti, koju svakodnevno živimo. Ona je toliko strašnija, dešava se svuda oko nas i deluje nam obeshrabrujuće nezaustavljivo – da smo kroz ovu predstavu pokušali da idemo unazad, korak po korak, ispitujući problem sa kojim se većina ljudi koja čita ovaj tekst, susrela nekada u životu. Odnos ova dva lika, Malecke i njenog teče, pun je ambivalencija: ljubavi, nežnosti, radoznalosti, podučavanja, poverenja, formiranja autoriteta, grešaka, a posledično: probijanja granica, gruminga i povređivanja, sve do tačke samouništenja.  Velika vrednost ovo teksta je empatija autorke za oba lika, čime se otvara važan, polemičan ton o uzrocima, a ne samo posledicama takvog odnosa. Ovo je predstava o oproštaju, bez svesti da je nemoguće oprostiti. Nadam se da ćemo ovom predstavom ljude učiniti budnima i makar malo hrabrijima – mislim da bi to bilo više nego dovoljno u društvu u kome ih činimo osramoćenima i tihima“ navela je rediteljka Tara Manić.

U četvrtak, 6. februara, predstavom „Jazavac pred sudom“, koju je po tekstu Petra Kočiča režirao Milovan Filipović, biće zatvorena BeoArt revija u Nikšićkom pozorištu. U predstavi igraju: Milovan Filipović, Branislav Jerković i Marko Savković.

Poznato Kočićevevo djelo „Jazavac pred sudom”, uvijek savremeno i interesantno, igra se već cio vijek u pozorištima širom bivše Jugoslavije. U bravuroznoj interpretaciji Milovana Filipovića, poznatog glumca Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, publika će imati priliku da vidi čuvenog Davida Štrpca, koji je postao simbol prkosa i otpora malog čovjeka prema represivnom sistemu.

Sve predstave počinju u 20 časova,

Ulaznice su u prodaji po cijeni od 7,00 €, dok cijena kompleta ulaznica iznosi 21,00 €. Za studente odobren je popust od 50%, tako da oni mogu kupiti ulaznice za sve predstave BeoArt revije po cijeni od 3.50 €.

Izvor: Nikšićko pozorište

{{komentar.osoba}} :

{{komentar.tekst}}