Loading...

„Mirandolina“ u Beogradu, „Ćelava pjevačica“ u Kragujevcu

Beograd

U subotu 12. oktobra, povodom proslave 40 godina osnivanja Zvezdara teatra, biće odigrana predstava “Mirandolina”, koja će na daskama Zvezdara teatra donijeti svjež duh komedije. Ova predstava pod rediteljskom palicom Tatjane Mandić Rigonat, obećava veče ispunjeno smijehom i dinamičnom igrom karaktera, a igraju Katarina Marković, Vučić Perović, Lazar Dragojević, Goran Vujović, Goran Slavić, Lara Dragović i Julija Milačić Petrović Njegoš.

“Kakva je Mirandolinina sudbina u svijetu kojim vlada Mamon, novac i pohlepa? Da li su sloboda i nezavisnost mogući, ili su samo velike iluzije? Šta je s ljubavlju? Kakav je odnos između ljubavi i novca, Erosa i Mamona? Za Bodrijara, umjetnost je čin zavođenja. Mirandolina će nam pričati priču o sebi, kao umjetnica  koja u pozorištu igra svoj život, konstruiše i dekonstruiše narativ o ženi koja iznad svega cijeni sopstvenu  slobodu”, ističe rediteljka Tatjana Mandić Rigonat.

Nakon premijernog igranja u Tivtu na Festivalu mediteranskog teatra „Purgatorije”, predstava “Mirandolina” osvojila je prve nagrade koje su dodijeljene Tatjani Mandić Rigonat za najbolju režiju, i Katarini Marković za najbolju žensku ulogu na festivalu.

Već u nedjelju, 13. oktobra, predstava “Ćelava pjevačica” naći će se u takmičarskoj selekciji 19. Međunarodnog pozorišnog festivala Joakimfest u Kragujevcu. Ovaj komad, rađen po tekstu Ežena Joneska i u režiji Jagoša Markovića, već je osvojio srca publike u sastavu ansambla Olge Odanović, Branka Vidakovića, Dubravke Drakić, Momčila Otaševića, Sandre Bugarski i Branimira Popovića.

,,Kao što po pravilu; nema civilizacije koja svojim vrhuncima nije iznjedrila sopstvene apsurde kao ubjedljive potvrde trajanja; konformizam, kao postignuti nivo odnosa izvan kojeg je nemoguće njeno razumijevanje; konačno, pravila i odnose komunikacije zasnovane na upotrebi i razmjeni takozvanih „apsolutnih istina“ jezičkih fraza i dosjetki, na kojima se temelji „red i pristojnost“ njenog okruženja, tako smo recept i pravo za „domaće“ pozorišno istraživanje Joneskove „anti drame“ svjesno potražili i začinjeli osobenostima  Boke, ubijeđeni da joj na taj način priređujemo i omaž koji je zaslužila. ”, zapisuje Neven Staničić.

Predstava je premijeru imala na prošlogodišnjem Festivalu mediteranskog teatra „Purgatorije”, i na dosadašnjih 7 festivala osvojeno je 25 nagrada.

U takmičarskom programu "Joakimfesta" po izboru selektora Miloša Latinovića, književnika i direktora "Bitef teatra", pored “Ćelave pjevačice” naći će se još pet predstava - "Gidionov čvor" Beogradskog dramskog pozorišta po tekstu Džona Adamsa, u režiji Jane Maričić, "Atau-kere" dramskog pozorišta Karaganda autora Oralhana Bokeja, u režiji Ajdina Salbanova, "Žena himna" u produkciji Teatra Fort Forno iz Bala uz partnerstvo Istarskog narodnog pozprišta - Gradskog pozorišta Pula, Hrvatskog narodnog pozorišta Mostar, Udruženja Intermezzo iz Sarajeva i Austrijskog kulturnog foruma, rađena prema tekstu Davora Špišića, u režiji Roberta Raponje, "Očevi i oci" Beogradskog dramskog pozorišta po romanu Slobodana Selenića, u režiji Veljka Mićunovića, i "Under Constraction", čije autorstvo potpisuje kolektiv „Počemučka“, a režiju Aljoša Lovrić Krapež.

Izvor: Centar za kulturu Tivat

{{komentar.osoba}} :

{{komentar.tekst}}