Loading...

Izložba „re-Design“ Nikole Latkovića

Perjanički dom

U četvrtak 7. jula u 21 h u Galeriji Perjanički dom, biće otvorena izložba „re-Design“ Nikole Latkovića.

Grafički dizajner Nikola Latković Late (MFA) rođen je 1981. u Titogradu. Nakon mature u podgoričkoj gimnaziji, završio je osnovne studije likovnih umjetnosti na katedri za grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti i dizajna u Bratislavi. Na istom mjestu je i magistrirao 2007. godine udvojenim magistarskim radom: teoretskom tezom Crna Gora – tipografija kao ogledalo kulture i umjetničkom izložbom Slovom protiv pogani. Više od deceniju se bavio pedagoškim radom na Fakultetu vizuelnih umjetnosti u Podgorici u polju grafičkog dizajna, tipografije i istorije dizajna. Kao redovni profesor obavljao je i funkciju dekana FVU. Pored Crne Gore, izlagao je u BIH, Češkoj, Finskoj, Slovačkoj i Srbiji. Sporadično se bavi prevodilaštvom (slovački, češki). Kraći radni angažman proveo je u reklamnoj industriji, u podgoričkoj filijali Saatchi & Saatchi, a uglavnom se bavi oblikovanjem knjiga, ambalaže i vizuelnih identiteta. Svoj dizajnerski angažman od nedavno obavlja pod sopstvenim brendom u povoju Lateљe – design & to. U njegovo polje interesovanja spada i vokalna muzika. Učestovao je u izvedbama velikih i kamernih djela baroka i renesanse, u praizvedbi crnogorske opere “Balkanska carica” i na studijskim snimcima sa raznim vokalnim ansamblima u inostranstvu.

Vuk Vuković, muzejski pedagog, zapisao je u tekstu za katalog koji prati izložbu sljedeće:

„U Mekulanovom „globalnom selu“ (global village) nema prostora koji se u potpunosti ne preporučuje za reprezentaciju znakova koji nastoje, preplavivši tržište, kreirati omasovljenog konzumenta uvijek već pretplaćenog na jedan posve raštrkani proizvod. U ideologiji poznopostmoderne (ona, primjećuje F. Jameson, ukorak sledi „mikropolitiku“ decentrirane, nove ljevice) utemeljene na improvizatorskim interpretacijama (isječka istorije, suverenog subjekta, utilitarnog uma) zaista, nije moguće izvesti detronizaciju znaka protejskog proizvoda! Još je svojevremeno C. Wright Mills dobro znao kako je „televizija generator popularne trivilizacije“ usled koje strada svaki vremenom uspostavljeni kriterij, pa se tako i spoljašnost postupno preinačava u polje za izlaganje totalne vizuelne buke. Znak u frenetičnoj fantazmi nastoji fiksirati prividni proizvod koji pledira na planetarno gospodarenje neoliberalnim, hegemonizovanim tržištem, uporno za sobom ostavljajući sekundarnu sliku treperavog traga (duh ekrana).”

Izložbu će otvoriti grafički dizajner Miloš Milošević, osnivač i dugogodišnji rukovodilac studija interaktivnog dizajna “fleka*”.

Izložba će se moći pogledati do 31. avgusta.

Izvor: Centar savremene umjetnosti Crne Gore

{{komentar.osoba}} :

{{komentar.tekst}}