Loading...

Studenti iz Crne Gore i Hrvatske finalisti na svjetskom SCORE takmičenju

Madrid

Vasilije Milinić, Toni Jurjević, Tea Pavićević, Marko Jurin, Dejana Tomašević, Luka Guzina i Petar Jukica su proglašeni za finaliste na takmičenju SCORE koje će se održati 25. maja u Madridu. Pod uticajem Korona virusa, takmičenje će se održati virtuelno. U finalu će se takmičiti još 4 ekipe iz čitavog svijeta – Italije, Španije, Njemačke, Brazila i Vašingtona.

SCORE je svjetsko takmičenje koje je namijenjeno studentima koji pohađaju diplomske i master studije. Glavni cilj SCORE takmičenja je promocija i podsticanje softverskog inženjerstva na univerzitetima širom svijeta. Timovi studenata koji učestvuju imaju priliku da budu dio uzbudljivog iskustva.

Studentski timovi koji su učestvuju na takmičenju, imaju priliku da kreiraju projektnu temu koju je predložio programski odbor SCORE, a koja pokriva različita polja primjene i vrste, kako industrijske tako i akademske. Procjena finalista se zasniva na kvalitetu svih aspekata procesa softverskog inženjerstva koji je prisutan tokom kreiranja projekta, kao i na samim rezultatima projekta.

Vasilije, Tea, Dejana i Luka su studenti iz Crne Gore koji su osnovne studije završili na Fakultetu za Informacione Tehnologije, na univerzitetu Mediteran. Dobitnici su Erasmus+ International Credit Mobility stipendije i trenutno master studije pohađaju na univerzitetu Mälardalen u Švedskoj.

Toni, Marko i Petar su studenti iz Hrvatske koji su osnovne studije završili na Fakultetu Elektrotehnike i Računarstva u Zagrebu i gdje trenutno pohađaju svoje master studije.

Imali su priliku da slušaju predmet koji se zasniva na projektu, ali uključuje niz predavanja koja se odnose na globalno softversko inženjerstvo (GSI) i distribuirani rad. Projektni rad, koji je započeo paralelno sa predavanjima, pružio je studentima mogućnost rada u timu od 7 članova, raspoređenih na 2 lokacije sa dodijeljenim mentorima - Ivana Bosnić (Fakultet Elektrotehnike i Računarstva, Zagreb) i Abu Masud Naser (Mälardalen Univerzitet, Västerås).

Studenti su bili izloženi svim izazovima prisutnim u GSI - organizacija timova, distribuirana saradnja i komunikacija na stranom jeziku, proces donošenja odluka, prenos znanja, samoprocjena, kulturne razlike i slično. Imali su potpunu slobodu u organizovanju projektnog rada i saradnje, odabiru tehnologija, itd. 

O PROJEKTU

Tema njihovog projekta je mobilna peer-to-peer aplikacija za razmjenu poruka.

Cilj projekta je da omogući razmjenu tekstualnih poruka između dva korisnika, a da korisnik nije obavezan da unese bilo kakve lične podatke prilikom registracije u aplikaciju. Trenutno na tržištu postoje aplikacije koje čuvaju razmenjene poruke između dva korisnika na centralizovanom serveru, stvarajući ranjivu tačku za razne napade. Da bi izbjegli ovaj problem, njihova aplikacija ne koristi centralizovani server za čuvanje poruka, već se poruke čuvaju lokalno. Da bi razmijenili kontakte, korisnici jednostavno međusobno skeniraju QR kod kada se lično sretnu. Sve je to urađeno sa namjerom da aplikacija ima što veći nivo zaštite.

O NAZIVU PROJEKTA I LOGO-U

S obzirom da su željeli da ostave trag iza sebe, dodijelili su projektu novo ime, kao i logo iako se to nije zahtijevalo od njih. Počeli su sa mozganjem i iznijeli su mnogo različitih prijedloga. Glasanjem na anketi došli su do naziva DRONGO. Iza ovog imena postoji priča: Drongo je zapravo vrsta ptice, koja često napada mnogo veće ptice da bi zaštitila svoje gnijezdo. Takođe, postoji izmišljeni lik po imenu Drongo, operater za borbu protiv terorizma zaposlen u tajnoj službi. Kombinacijom ove dvije priče, koje stoje iza imena, smislili su logo - pticu blistavih očiju sa šeširom. Šešir je asocijacija za detektive.

O BOJAMA PROJEKTA

Boje koje su koristili za dizajn aplikacije su Classic Blue i Saffron. Classic Blue je proglašena za boju godine 2020. godine od strane Pantone Color Instituta. Ispostavilo se da je omiljena boja žuta jedna od zajedničkih stavki tima, pa su odlučili da kao nijansu odaberu Saffron.

Po završetku predmeta, imali su priliku da se prijave na takmičenju SCORE. Sa potpunom podrškom od strane mentora, na osnovu dokumentacije uspjeli su da se plasiraju u polu-finale. Nakon toga, procjena finalista se određivala po realizaciji čitavog projekta, kao i organizacije u timu.

Zvanično, DRONGO tim je ušao u finale i detalje o finalu možete pogledati na sledećem linku: https://conf.researchr.org/home/icse-2021/score-2021#program

{{komentar.osoba}} :

{{komentar.tekst}}